Kalendář akcí

<< Zář 2018 >>
PÚSČPSN
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

28. a 29.9. ZAVŘENO

Nejbližší akce

Poslední novinky

Zasílání novinek

Tato očišťující kůra je rychlým a efektivním způsobem, jak si vyčistit organizmus a současně trošku zhubnout. Téměř jistě Vám přinese pocit zdraví a pohody, jakým se těšíme díky jídlům, které pomáhají tělo detoxikovat a zároveň dokonale vyživit.

10 DENNÍ OČIŠŤUJÍCÍ KŮRA osvědčený detoxikační postup v několika krocích

Diety začínají vždy zítra. A zítřky začínají pozítří. Je těžké najít dietu, která vyhoví Vašemu dennímu režimu, a tak se dobrý záměr odkládá a odkládá, někdy navždy.

Tato desetidenní kůra je odlišná. Je ve 3 korcích navržena tak, aby se s ní začalo v pátek večer, pokračovala přes víkend a další týden do konce příštího víkendu. I když máte pracovní dobu od devíti do sedmnácti hodin, nebo musíte jedno z hlavních jídel konzumovat v restauraci, můžete tuto dietu snadno dodržovat.

Tato očišťující kůra je rychlým a efektivním způsobem, jak si vyčistit organizmus a současně trošku zhubnout. Téměř jistě Vám přinese pocit zdraví a pohody, jakým se těšíme díky jídlům, které pomáhají tělo detoxikovat a zároveň dokonale vyživit. Čeká Vás režim trvající několik dní, v jehož průběhu se uplatní radikální změna jídelníčku spolu se zásadním snížením příjmu energie. Omezení příjmu energie je základní podmínkou, protože je nutné dostat se do negativní energetické bilance, kdy dojde ke zvýšené tvorbě energie z energetických rezerv – jen v této situaci je organismus schopen vylučovat škodliviny.

lose-weight – kopie (2)

Mnoho lidí při této dietě nepociťuje vůbec žádné reakce čištění organizmu, ale pokud je budete mít, neznepokojujte se tím. Jde o naprosto normální důsledky rychlé mobilizace a uvolnění uložených toxinů a odpadu. Jestliže Vás bude bolet hlava, klouby a svaly, nebo budete citlivější než jindy, unavení a emocionálně nevyrovnaní, není to proto, že by Vám dieta ublížila, ale jde o důsledek odstraňování odpadu a jedů z Vašeho těla, které se tam ukládaly po mnoho let.
Hodně odpočívejte a pobývejte na čerstvém vzduchu. Také hluboké dýchání pomáhá Vašemu tělu zbavit se odpadu. I když jogging a běh jsou normálně prospěšné, mobilizace a likvidace toxinů jsou pro Váš organizmus zátěží samy o sobě, a proto namáhavá cvičení během této doby nedoporučuji. Vaše tělo už tak bude pracovat dost tvrdě na své očistě a obnově.

Mějte na paměti, že očisťující kůra pracuje nejen na vašem těle, ale i na mysli a duchu. Dietu držíte pro sebe jako celek, nejen pro ozdravení těla!

Během následujících dnů bude čistící proces pokračovat, ale vaše buňky právě zbavené odpadů a toxinů dostanou všechny živiny potřebné k jejich posílení a dosažení rovnováhy (homeostázy) v celém organismu.
Nakonec vám poslední 2 dny umožní opět se přizpůsobit běžným jídlům, která jste v posledních dnech nejedli.
Podobnou očisťující kůru doporučuji opakovat několikrát do roka (1x za 3 – 6 měsíců).

Klamali bychom vás slibem, že po jednom nebo dvou krátkých cyklech „očistné“ kůry“ zbavíte organizmus všech, za léta nahromaděných „nečistot“. V žádném případě však není úsilí, věnované realizaci krátkodobých postupů, na škodu. Právě naopak. Vždy přinese posun a zlepšení do Vašeho života. Pocit „znovuzrození“ se projeví nejen na Vaší tělesné schránce, ale i na Vaší duševní harmonii a zvýšené pracovní výkonnosti.

Efekt však nemůže být trvalý, pokud současně nepřejdete na vhodnou a reálnou moderní zdravou výživu. Podívejte se, jaké možnosti vám nabízí např. program metabolic balance® .

POZOR!!! Rozhodující pro absolvování očistné kůry je vždy aktuální zdravotní stav. Máte-li tedy pochybnosti o svém zdravotním stavu, poraďte se rozhodně s lékařem. Tato kůra není vhodná pro diabetiky!

Začínáme

1. DEN (pátek)
 Večeře

Pouze čerstvý syrový salát. Jí se brzy večer, aby Váš organizmus měl alespoň 12 hodin k zahájení vylučování, než se pustíte do prvního jídla druhého dne. Žádný čaj, káva nebo alkohol. Před spaním šálek bylinkového čaje.

2. – 3. DEN (sobota, neděle)

První věc


Jako první vypijte ráno, když vstanete, ¼ litru zaječické minerální vody se šťávou z 1 citronu (nedoslazovat!). Můžete také použít i rozmíchanou 1 pol. lžíci Glauberovy soli (Natriumsulfat) ve ¼ litru teplé nebo studené vody. 15 minut poté přidejte mixovanou čerstvou šťáva z 1 pomeranče a poloviny citronu doplněnou čistou vodou nebo šálek bylinkového čaje s citronovou šťávou nebo sklenici zeleného ječmene.

Ve tříhodinových nebo čtyřhodinových intervalech
 

Ovocné jídlo. Vyberte si např. z jablek, hrušek, hroznového vína, ananasu, papáji, manga, vodního melounu nebo jiného oblíbeného druhu ovoce s nízkou web_shutterstock_110236370219 glykemickou zátěží vždy 1 druh pro každé jídlo. Můžete také jíst jeden den jenom 1 druh ovoce a další den jiný druh ovoce. Platí však – ovoce zbytečně v jednom jídle nemíchejte (použijte jen 1 druh).
Připravte si je zajímavě, ovoce strouhejte, krájejte na plátky nebo na kostičky. Můžete je také zchladit nebo dát do mixéru a rozmixovat. Přidejte třeba trochu vody a podávejte jako smoothies, do kterého můžete přidat např. skořici nebo zázvor (zahřívací koření, které napomáhá spalování tuků). Také si můžete jako jedno nebo dvě jídla připravit z ovoce šťávu (ale pozor šťávy neobsahují vlákninu, zvyšují tak hladinu krevního cukru a inzulínu a bývá po nich velice brzy hlad!)

Mezi jídly a po jídlech pijte


Pouze neslazený bylinkový čaj nebo čistou vodu (podle tělesné váhy vypijte během dne 2 – 4 l čisté vody). Množství vody je velice důležité a nezbytné pro „odplavování „odpadů“, jež se při odbourávání tukové tkáně uvolňují.

4. – 8. DEN (pondělí – pátek)

První věc


Čerstvá pomerančová nebo jiná ovocná šťáva, případně bylinkový nebo zelený čaj nebo sklenici zeleného ječmene, jako 1. den.

Snídaně

Ovoce (ne banány!). 1 – 2 druhy ovoce připravené jako jednoduchý ovocný salát pokapaný trochou citronové šťávy a posypaný např. skořicí nebo vanilkou. Nebo si vybrané ovoce rozmixujte s trochou vody na lahodný ovocný „koktejl“ nebo přesnídávku (např. mangový: mango rozmixované s čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávou; nebo tzv. „štrůdl“: jablko a hruška rozmixované s trochou vody a skořice).

Oběd


Vydatný salát ze syrové zeleniny. Vymýšlejte pro každý den nové kombinace. Upřednostňujte zelené druhy zeleniny, tedy např. všechny druhy listových salátů, rukolu, mladý špenát, okurku, cuketku, ředkvičky, kedlubny, trošku rajčátek, mrkvičku apod). Salát vždy posypte štědrou porcí naklíčených semen, bobů či zrní (např. fazolky mungo,green monster salad cizrna, čočka, apod), zalijte malým množstvím lněného oleje a zakápněte bio jablečným octem nebo dresingem z avokáda (avokádo rozmixujte s 1 PL lněného oleje, štávou z ½ citrónu, špetkou soli a doplňte vodu pro požadovanou hustotu) a přidejte spoustu čerstvých zelených bylinek, jako jsou např. bazalka, koriandr, petržel, pampeliškové listy, máta, apod. Avokádo je opravdu výborný doplněk k takovému salátu, stejně tak přes noc namočená slunečnicová a dýňová semena či hrst namočených mandlí nebo vlašských ořechů. (Semínka, mandle a ořechy vždy přes noc namočte – je to nezbytné kvůli jejich optimální stravitelnosti a nutriční využitelnosti).

POZOR! Nezařazujte žádné živočišné bílkoviny jako např. sýry a maso.

Večeře


Dušená nebo rychle opečená zelenina okořeněná čerstvými nebo sušenými bylinkami, případně omáčkou Tamari. Použijte 3 – 4 různé druhy zeleniny, přidejte několik přes noc namočených slunečnicových, dýňových nebo sezamových semen či mandle nebo piniové oříšky (ty se nemusejí namáčet) a trochu jarní cibulky nebo klíčky a výhonky semen, bobů či zrní (skvěle klíčí fazole mungo, adzuki fazole, ale i slunečnicová semínka, apod.) Zeleninu přelijte jemnou omáčkou, např. z avokáda a kari (viz. recept výše). Můžet si také připravit zeleninovou polévku (vývar nebo rozmixovanou na pyré).

Nápoje mezi hlavními jídly a po nich


Pouze neslazený bylinkový čaj nebo čistou vodu.

9. – 10. DEN (sobota, neděle)

První věc


Jako v 1. – 8. den

Snídaně


Jako 4. – 8. den.

Oběd


Jako 4. – 8. den.

Večeře


Čerstvá zeleninová šťáva, smoothies nebo plátky syrové zeleniny ochucené zeleninovým dipem (nemusí být). Dále 130 g vařené nebo grilované ryby nebo stejné množství kuřecích nebo krůtích prsou bez kůže pomalu opékaných. K tomu dušená zelenina a vařená hnědá celozrnná rýže (pokud chcete) nebo 100% žitný chléb.

Mezi jídly a po jídlech pijte


Pouze neslazený bylinkový čaj nebo čistou vodu (podle tělesné váhy vypijte během dne 2 – 4 l čisté vody). Množství vody je velice důležité a nezbytné pro „odplavování „odpadů“, jež se při odbourávání tukové tkáně uvolňují.

web_shutterstock_130371821 (1)324

Další doporučení

Aby očista proběhla skutečně dokonale, je velmi důležité dokončit ji i očistou tlustého střeva, ulevit tedy tělu od hrubého balastu. Existují možnosti vhodné pro domácí podmínky, od domácího klystýru, po jogínský proplach slanou vodou.
Pro ty z vás, kteří nemají s tímto způsobem dočištění zkušenosti nebo pociťují obavy, můžeme doporučit komfortní způsob očisty tlustého střeva, tzv. střevní sprchu – Hydrocolon.

Pro trvalý efekt, doporučuji přejít na individuální způsob stravování, který ctí vaše jedinečné metabolické nastavení a potřeby vašeho těla podle programu metabolic balance®. Máte-li zájem o nezávazné bezplatné informační setkání, na kterém se dozvíte veškeré podrobnosti o tomto unikátním stravovacím programu, kontaktujte nás na recepci.

Důležité upozornění
Nic v tomto článku není nic zamýšleno jako lékařská rada. Informace zveřejněné v tomto návodu nelze považovat za lékařská doporučení. Pro lékařskou diagnózu, radu a pomoc navštivte svého lékaře. Informace a postupy zde zveřejněné vycházejí z našich osobních zkušeností a doporučení specialistů na alternativní medicínu a naturopatii. Jako autor nemohu převzít zodpovědnost za nesprávné pochopení uvedených doporučení či neuvážené experimentování. Kde si nejste jisti správností postupu, či vhodností použití, raději se zeptejte….

Tato kůra není vhodná pro diabetiky!

Zpracováno podle Leslie & Susannah Kenton (SYROVÁ STRAVA – PRAGMA)